Eerste normale schoolweek!

Afgelopen week was de eerste normale week als au pair. Kinderen naar school, ouders aan het werk en alles wat er verder bij komt kijken. Een ding is in ieder geval geslaagd, ik ben de kinderen niet kwijt geraakt en ze zijn overal optijd aangekomen!

Maandag & Dinsdag: Deze dagen heb ik eigenlijk erg weinig gedaan. Ik had niet met iemand afgesproken en heb toen de kinderen op school waren gewoon thuis een beetje aangerommeld. Het weer zat ook totaal niet mee dus zo heel erg vond ik het niet. Op dinsdag heb ik voor mijn host familie Nederlandse erwtensoep gemaakt. Volgens Tom "zag het eruit als diaree, maar was het super lekker". Of ik dit moet beschouwen als een compliment, dat weet ik nog niet helemaal. Ze hebben er in ieder geval allemaal van gegeten.

Woensdag: Op woensdag ben ik samen met een andere au pair naar Chinatown geweest. Een bijzondere ervaring opdat de straatnaambordjes er in het Chinees en in het Engels geschreven staan. De straten hingen vol met van die rode Chinese lampionnen. Wanneer ik terwijl de kinderen op school zitten besluit om iets te gaan doen dan ben ik vaak onder lunchtijd weg. Deze ene keer neem ik lunch mee maar dat betekent ook dat ik geregeld buiten de deur lunch eet. We besloten om bij een Chinees restaurantje naar binnen te lopen, wat toch wat anders is dan de Chinees zoals wij hem kennen. We hebben hier een typische Chinese noodle soep gegeten met crunchy kip. Super lekker maar wat een bak vol! Vervolgens zijn we doorgelopen en kwamen we uit bij Leicester Square waar ze dus een grote theewinkel, lego winkel en DE m&m winkel hebben. We konden het niet laten en zijn toch maar even bij de m&m store naar binnen gelopen. De geur daar was zo sterk, bijna te sterk. Maar WANDEN gevuld met m&m! Ik werd er erg vrolijk van!

Donderdag: Het weer was weer dramatisch maar ik heb toch het een en ander ondernomen. Ik had afgesproken met een au pair uit Duitsland waar ik zelfs voor mijn vertrek al een tijdje contact mee had. We hebben ervaringen uit kunnen wisselen over het zoeken naar een geschikte host family en onze voorbereidingen. Zij ging namelijk 2 weken voor mij deze kant op en woont niet eens heel ver hier vandaan! We zijn naar Borough Market geweest, wat gelukkig overdekt is. Het was alleen zo koud dat we het daar niet heel lang hebben volgehouden en gezegd hebben dat we terug zouden komen wanneer het een keer minder koud zou zijn. We zijn hierom maar wat gaan lunchen bij een schattig cafeetje. Het was erg leuk om haar te leren kennen omdat we al best een tijd contact hebben!

Vrijdag: Ik zou vrijdag eigenlijk een drankje gaan doen maar degene met wie ik dat zou doen werd helaas ziek. Hierom ben ik samen met Naima en een vriendin van haar naar Leicester Square gegaan om kaartjes te kopen voor WICKED! Deze show heb ik al eens gezien toen ik een jaar of 11 was maar wilde ik nog een keer zien omdat ik hem toentertijd zo gaaf vond en ik nu meer weet over hoe de show eruit ziet en hoe het er achter de schermen aan toe gaat. Het is goedkoper om musicalkaartjes te kopen op het plein dan online waar de prijzen al snel erg hoog zijn. Vervolgens ben ik samen met Naima weer terug gegaan naar Stratford om in Westfield een drankje te doen. Ik heb de chocolate chip cookies van de Starbucks ontdekt en ben bang dat ik er nog geregeld een van ga eten. 's Avonds was het weer tijd voor Hollandse kost. Stamppot boerenkool. Ik had Lizzie gevraagd of ik dit mocht maken en zij had dus boerenkool gekocht. 250 gram, tikje te weinig. Hierom heb ik, letterlijk, de supermarkt aan de overkant leeggekocht van de boerenkool om uiteindelijk op 750 gram en een beetje uit te komen. Dit was ook maar goed ook want de hele pan is leeg gegaan.

Zaterdag: Zaterdag was een ontzettend drukke maar wel een leuke dag. Ik ben lid geworden van de sportschool hier in de buurt en kan dus nu onbeperkt zwemmen, groepslessen en gewoon normaal naar de sportschool. Dit vind ik wel lekker voor de dagen waarop ik niks heb en het leisure centre zit echt om de hoek. Volgende week zijn Mary en Tom jarig en Mary moest nog een cadeautje hebben voor Tom. Haar ouders konden dit weekend alleen niet met haar mee dus vroeg ze of ik mee wilde gaan. Dit heb ik gedaan en we hebben er een echt meidenmiddagje van gemaakt. Kijken bij Lush, Rituals, Bodyshop, Flying Tiger, Make-up winkels. Om vervolgens te eindigen met een appelsapje, kopje thee en 2 chocolate chip cookies bij M&S. Westfield heeft een hele grote M&S met een cafe (soort La Place van V&D) op een loopbrug waar je uitkijkt op een brug over het station waar super veel mensen overheen lopen. Ouderwets mensen kijken dus. 's Avonds was het zo ver, mijn eerste musical op West End van 2020! Het probleem dat ik heb met Wicked is dat ik deze musical nog net niet van achter naar voor ken maar van voor naar achter kom ik een heel eind. De musical was echt fantastisch en vooral om Glinda heb ik weer dubbel gelegen. Wat een heerlijk hysterisch personage.

Zondag: De zondag begon ontzettend lui maar dat vond ik eigenlijk helemaal niet zo heel erg aangezien het zaterdag best laat was geworden en het best drukke dagen zijn geweest. Zondagmiddag ben ik samen met Naima naar Notting Hill gegaan. Een wijk met veel gekleurde huizen en een schattig centrum waar normaal gesproken een markt is. Op alle dagen behalve zondag. Hier hadden we misschien over na moeten denken. Ook is er een gedeelte waar je allerlei eten uit verschillende landen kunt kopen inclusief een POFFERTJESKRAAM! Aan het einde van de middag hebben we een nutella crepe gehaald waarna we weer terug zijn gegaan.

Harold Vriesema

Super leuk om je verhalen en ervaringen zo mee te beleven! Blijf dit vooral doen :-)

Monique

lees dat je dus ook geniet van het typische engelse weer...regen, regen en nog eens regen!!!! ??