Verjaardagen en Walking tour

Afgelopen week zijn sommige dagen super druk geweest en andere dragen eigenlijk heel erg lui. Ik ga het dus deze keer ook niet per dag doen. Na 2 luie dagen had ik zeker weer zin om wat te gaan doen op woensdag. Ik had hierom afgesproken met 2 andere au pairs om te gaan lunchen bij een Pub in Wanstead. Het eten was er goed en de prijzen ook nog eens zeer aangenaam. Hier ga ik zeker weer een keer heen. Helaas was het allemaal wat gehaast vanwege tegenstrijdige werktijden van ons. De een moet tot zo laat, de ander moet om zo laat al weer beginnen maar het was leuk om even weer wat te doen nadat ik maandag en dinsdag een wat luiere dag heb gehad. Ik zit erover na te denken om vrijwilligerswerk te gaan doen hier 1 dag in de week. Bij voorkeur op een basisschool omdat dat in mijn straatje ligt. Het is alleen erg lastig om iets te vinden vanwege de engelse VOG die je moet hebben, wat als Nederlander niet heel gemakkelijk is om te krijgen. Ik had een super leuk project gevonden en alles geregeld tot ik een mailtje kreeg dat ze toch niet met mij door wilden vanwege die Engelse VOG. Ik ben op dit moment bezig met het regelen van vrijwilligerswerk op de school van Ted en Mary en ik hoop ontzettend dat het wat gaat worden! Ik wil dit graag gaan doen omdat ik heel veel vrije tijd heb door de week en mij graag nuttig wil maken. Daarnaast wil ik ook graag wat meer weten over het Engelse schoolsysteem dus het zou fantastisch zijn als het lukt!

Deze week stond helemaal in het teken van verjaardagen. Zowel Tom als Mary was afgelopen week jarig. Donderdag 5 maart was het eerst tijd voor Tom's verjaardag. Verjaardagen worden hier heel anders gevierd als dat ik gewend ben. Bij mij thuis was het altijd zo dat familie en vrienden op bezoek kwamen maar dat is hier, in ieder geval bij dit gezin, niet het geval. Cadeautjes worden op Amazon besteld en aan de deur bezorgd, behoorlijk onpersoonlijk dus. Ook gaat alles op de verjaardag gewoon door. Ouders gaan gewoon naar hun werk, kinderen gewoon naar school en voor de naschoolse activiteiten wordt geen uitzondering gemaakt. Hiermee bedoel ik dat de ouders gewoon om 7:15 en 8:00 vertrokken en gewoon tussen 18:30 en 19:00 weer thuis kwamen. Ook op school gebeurt er niks speciaals, geen traktatie, niks. En als laatste moest Tom gewoon naar zijn toneellessen waardoor hij om 18:00 pas thuis was. Ik had hem gezegd dat hij mocht kiezen wat we gingen eten, om er toch een beetje een feestje van te maken. Toen de ouders thuiskwamen heeft Tom de kaarsjes op de taart uitgeblazen en is de taart gedeeltelijk gegeten. Hierna is iedereen gewoon op normale tijd naar bed gegaan. Gelukkig krijgt Tom over een tijdje nog wel een soort kinderfeestje.

2 dagen later op zaterdag 7 maart was het de beurt aan Mary. Haar verjaardag werd een stuk uitgebreider gevierd. Ik moest mijn wekker zetten om 7(!!!!) uur omdat Mary super gespannen was voor haar cadeautjes en niet kon wachten om de cadeautjes te openen. Om 7:15 werden de cadeautjes opengemaakt waarna de dag gewoon begon zoals iedere zaterdag. Mary heeft op zaterdag ochtend namelijk wiskunde bijles en ook dit gaat op een verjaardag gewoon door. Ik besloot daarom maar te gaan sporten omdat er dus niemand meer thuis was. 'S middags heb ik Lizzie geholpen met het klaarzetten van alle spullen voor het feestje van Mary wat een slaapfeestje moest worden. 8 meiden die bleven slapen, een gezellige drukte. 's Middags kwam de nanny die voor mij voor het gezin werkte nog even langs voor de verjaardag van Tom en Mary en om baby Rosa te laten zien. Wat een schatje! Ik heb haar meer dan een half uur op de arm gehad en ze heeft alleen maar geslapen! Om 5 uur kwamen de meiden aan en ik heb mij verbaasd over wat er in een tijdsbestek van 3 uur naar binnen is gewerkt. Snoep, koek, taart, chocolade en zelfgemaakte pizza's. Mary wilde heel graag zelf pizza's maken op haar verjaardag dus dat hebben we gedaan. Wat overigens een heerlijke georganiseerde chaos was. Rond 8 uur was deze chaos voorbij en gingen de meiden naar de woonkamer om een film te kijken. Terwijl Lizzie de meiden aan het installeren was in de woonkamer heb ik de keuken opgeruimd en schoongemaakt want het was er een behoorlijke bende maar als je eenmaal bezig bent is het ook zo klaar. Een behoorlijk staaltje teamwork, het pizza's bakken. In de eerste instantie zouden de meiden slapen in de woonkamer, de kamer naast mijn kamer. Maar op het laatste moment heeft Lizzie besloten om de meiden te verdelen over de kamer van Mary en Ted en Ted bij Tom op de kamer te laten slapen. Heel vervelend want ik heb ze niet gehoord, het enige wat ik gehoord heb is Lizzie of Jules die naar boven schreeuwde dat het echt stil moest zijn, om 0:30.

De afspraak was dat de meiden om 7:00 naar beneden mochten komen en PRECIES om 7 uur kwamen er een stel olifanten naar beneden gerend met Ted erachter aan die dacht dat het een goed idee was om een ambulance na te doen. Heerlijke natuurlijke wekker. Niet zo heel erg aangezien ik zondag toch optijd weg moest. Ik had namelijk afgesproken om een free walking tour te gaan doen met Naima en 2 Spaanse meiden wat super leuk was! We hebben alle highlights van West Londen gezien met de verhalen erachter. Wanneer je een keer in Londen bent raad ik je echt aan om zo'n tour te gaan doen! De meiden uit Spanje hadden we nog niet eerder leren kennen en we zijn er ook achter gekomen dat het direct de laatste keer zou zijn. Halverwege de tour begon het namelijk te regenen en zijn zij zonder ook maar doei te zeggen weggelopen, ze hebben sowieso heel weinig gezegd en praatten alleen maar in het Spaans. Ik heb hier onwijs veel leuke mensen leren kennen maar dat van zondag, was een beetje vreemd! Met Naima daarentegen was het wel super gezellig. Aan het einde van de tour heb je de mogelijkheid om met de tourguide mee te gaan lunchen, wat wij besloten te doen. We hebben dus geluncht met de tourguide en een random Russische familie wie in Boston woont. Bijzondere combinatie maar super gezellig en veel ervaringen uitgewisseld!

Ook ben ik deze week bezig geweest met het krijgen van een fiets en dus gingen Jules en ik vrijdagmiddag op zoek naar en tweedehands fiets. Als er een ding is wat ik geleerd heb deze week is het dat de 2e handsfietsenmarkt in Engeland niet bestaand is. Nou ja... er zijn 2 soorten 2e hands winkels. Namelijk de roestbakken voor weinig geld, en de roestbakken voor hipsters voor 500 pounds. Hierom zijn we uiteindelijk maar naar Halfords gegaan waar we een fiets op de kop hebben getikt voor een mooi prijsje! Daar ga ik zeker veel plezier van hebben.

Ada

Weer een heleboel meegemaakt Emma-Sophie.
Leuk hoor!
En nu kun je ook lekker fietsen in Londen. Wel goed links houden?

Gaby

Super on te lezen. Veel plezier nog?

Ivonne

Wat heb je dit alles weer super leuk opgeschreven! Ik beleef het helemaal met je mee! En zo te lezen ben je een hele goeie au pair, petje af! ? liefs Ivonne

Antoinette

Geweldig leuk om te lezen Emma-Sophie! Ben wel een beetje jaloers op je. Wat een ervaringen! Ik hoop dat je op de basisschool aan de slag kunt. Ze zijn gek als ze jou laten lopen! Succes!