Vakantie!

Het is inmiddels alweer een week geleden maar ik heb een weekje vakantie gehad, alleen nog niet eerder de tijd gehad om weer een update te schrijven. Voor 2 weken geleden was het hier weer half term en dat betekende dat de kinderen een weekje vrij waren. Ook Lizzie en Jules namen vrij van hun werk en dus kreeg ik ook een weekje vakantie. Ik was er echt wel even aan toe en heb vooral dingen gedaan waar ik zelf zin in had en ben ook mee geweest met uitstapjes van het gezin.

Ze zijn we eerst een paar dagen naar de cottage gegaan waar we vooral hebben genoten van het lekkere weer en het feit dat het zo dichtbij het strand ligt!

De eerste ochtend hebben we eigenlijk helemaal niks gedaan en heb ik niks anders gedaan dan een beetje gelezen en televisie gekeken. 's Middags zijn we naar Brighton geweest! Super leuk want daar wilde ik sowieso een keer heen maar door de coronacrisis is dat natuurlijk een beetje lastig. Ondanks dat er niks open was in Brighton heb ik onwijs genoten van de stad en is het een stad die ik zeker nog wel eens zou willen bezoeken wanneer de lockdown over is. De boulevard had een erg gezellige uitstraling en ik kan mij voorstellen dat wanneer het er druk is en de winkels en terrasjes open zijn, het een hele leuk plek is om de dag door te brengen. We zijn eerst langs het strand naar Brighton Pier gelopen, de toeristische trekpleister van Brighton. Hier komen was een behoorlijke uitdaging aangezien de wind ontzettend hard was. Helaas was de pier dicht vanwege de corona maatregelen maar het was zeker leuk om het een keer in het echt te zien. Vervolgens zijn we door de smalle straatjes van het centrum doorgelopen naar het Royal Pavilion. Een paleis wat gebaseerd is op de Arabische en Aziatische bouwstijl. Een behoorlijk contrast wanneer je het vergelijkt met de rest van de stad. Wanneer je in Engeland aan de kust bent kun je natuurlijk niks anders dan Fish and Chips eten. Aangezien er door de maatregelen alleen maar take-away's open zijn hebben we de Fish en Chips in een klein parkje opgegeten om vervolgens weer terug te lopen naar de auto en terug te gaan naar de cottage.

Ook zijn we nog naar Climping gegaan voor een fatsoenlijk stranddagje. De parkeerplaatsen waren gelukkig weer open want we waren niet de enige met het idee om naar het strand te gaan. Het was heerlijk relaxed en ik heb 3 uur lang op een handdoekje aan het strand gelegen en een beetje geluisterd naar Podcasts, het verschil moet er wezen. De kinderen hebben in de golven gespeeld, zandkastelen gebouwd en ga zo maar door. Ik had zelf niet de moed om de zee in te gaan want het was eigenlijk toch we erg koud!

Eenmaal weer terug in Londen besloot ik zelf een keer op pad te gaan en ben ik een stuk gaan fietsen. Het idee was om niet heel ver te gaan maar uiteindelijk ben ik 3 uur weggeweest, was niet helemaal de bedoeling. Van Stratford, naar Mile End, naar Canary Wharf (een gebied met gigantische wolkenkrabbers), Isle of Dogs, de voettunnel onder de Thames naar Greenwich om vervolgens weer naar huis te gaan. Op de terugweg bleef ik maar zoeken naar een brug om de Thames weer over te steken maar die kon ik dus nergens vinden, bleek dat mijn Google Maps mij op de Ferry wilde hebben. Ik ben dus met de fiets de Ferry opgegaan, een leuke ervaring en een keer wat anders dan een brug!

Ook het gezin wilde er de rest van de week nog even op uit en besloten naar Oxford te gaan, hier maak ik dus goed gebruik van. Lizzie heeft in Oxford gestudeerd dus zij kent de weg en de mooie plekjes. Vanwege de maatregelen mogen we natuurlijk nergens naar binnen maar Oxford zelf is zeker al een hele mooie stad om doorheen te lopen. Praktisch ieder gebouw is wel een onderdeel van de universiteit die wereldwijd hoog aangeschreven staat. Het was extreem rustig in de stad want alle studenten die er normaal studeren waren naar huis en toeristen zijn er natuurlijk ook amper te vinden. We hadden vrijwel alles dus voor onszelf, helemaal gene probleem als je je eigen prive gids mee hebt. Engelsen en onderwijs, ik blijf het een bijzondere combinatie vinden. De plek waar je naar school gaat en de universiteit waar je uiteindelijk je diploma haalt zijn zo veel belangrijker hier dan in Nederland!

Het weekend ben ik alleen maar weggeweest met andere au pairs. Het weer was heerlijk en daar wilden we graag gebruik van maken. Op dit moment kunnen we redelijk met elkaar afspreken maar alleen maar buiten. Alles wat binnen is, is nog gesloten, tot zeker begin juli. We moeten het dus hebben van onze fietsen en picknicks. Dat is dus ook precies wat we dat weekend gedaan hadden. Op de fiets naar Hampstead Heath. Iets wat in theorie een uur fietsen is maar waar in de praktijk dus niks van klopt. We hadden allemaal ons eigen lunchpakketje meegenomen en met een fantastisch uitzicht gepicknickt. Het probleem met wanneer je ergens naar toe gaat is dat je ook weer terug moet. We wilden niet dezelfde route terug en besloten dus een andere route terug te gaan. Een route die ons over een veel te smal en druk voetpad leidde langs een kanaal. Een veel leukere route dan gewoon langs een gewone weg! De dag erna, zondag, zijn we weer met elkaar gaan picknicken. Ditmaal gewoon in Wanstead. Ik ben bang dat ik aan het einde van deze zomer zoveel heb gepicknickt dat ik er helemaal gek van word!

Het gezin heef took geïnvesteerd in een leuk speeltje voor aankomende zomer, een gigantisch zwembad(je). Het opzetten heb ik samen met Tom gedaan waarna het een hele nacht heeft geduurd voordat het zwembad vol was. Dit komt ten eerste omdat het zwembad heel groot was maar de andere boosdoener is de verschrikkelijke waterdruk hier. In ieder geval... wij hebben de komende zomer een uit de kluiten gewassen tuinzwembadje om van te genieten!

Herman

Weer fijn om te lezen. Oxford is inderdaad fantastisch en de vele colleges bijzonder. Jammer dat ze waren gesloten. Tot lezens.

Jolanda

Lekker een weekje uitgerust en nu weer aan de bak 💪

Wilma

Een fijn weekje heb je gehad . Lekker dat je weer iets meer mag om Londen te ontdekken

Oma

Wat weer en mooi verhaal

Gaby

Klinkt allemaal erg ontspannend, geniet 😁
Groetjes Gaby

Ada

Fijn dat je weer wat meer bewegingsvrijheid hebt om dingen te doen. Oxford vonden wij ook heel mooi. Prachtige stad.
Hoop dat je de komende tijd nog meer kunt doen en zien!

Monique Loman

lekker hoor, zo’n weekje vakantie en leuke dingen doen!!
nog even doorzetten in de corona tijd. hier begint langzaam alles weer open te gaan (met wat restricties). hopelijk worden de regels in Engeland binnenkort ook versoepeld!!!
succes en veel plezier’